استعداد و مهارت
موضوعات داغ

ترید چیست و چطور یک تریدر موفق با درآمد بالا شویم؟

همه می خواهند در زمان افزایش قیمت های امروزی درآمد بیشتری کسب کنند. شغل ترید و تریدر شدن با درآمد بالا در ایران نیز بخشی از این پازل است. برای حفظ استاندارد زندگی خوب و داشتن آینده ای مطمئن، مهم است که منابع و درآمد اضافی ایجاد کنید. مردم اکثرا تجارت سهام را منبع بهتری برای ایجاد ثروت و امنیت مالی میدانند. در حالیست که همه افرادی که در سهام معامله می کند ممکن است به موفقیت دست نیابند. در زیر 10 مهارت و نکته طلایی وجود دارد که می توانید آنها را برای تبدیل شدن به اینکه چطور یک تریدر موفق با درآمد بالا در سهام شویم را با شرایط خود تطبیق دهید.

همه انواع تریدرها باید از بخش مالی، بازار سهام و روش های معاملاتی آگاهی کسب کنند، صرف نظر از اینکه از ابزارها یا پلتفرم های معاملاتی مانند بیت کوین پرایم استفاده می کنند تا کار خود را آسان کنند. مهارت های حیاتی دیگری وجود دارد که می تواند شما را به یک تریدر موفق و حرفه ای در ایران یا هر کشور دیگری تبدیل کند.

 

 

10 مهارت برای یک تریدر موفق سهام با درآمد بالا

امروزه معامله اقلامی مانند سهام، ETF، اختیار معامله و موارد دیگر برای سرمایه گذاران آسان است. آنچه برای شروع برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق با درآمد بالا نیاز است، یک کارگزار آنلاین بهمراه یک پلتفرم معاملاتی قوی، سرمایه اولیه و یک حساب تجاری است. با این حال، این سهولت لزوماً به موفقیت تبدیل نمی شود. در عوض، مهارت‌های زیر را در خود پرورش دهید تا به شما کمک کند راحت‌تر و سریع‌تر به اهداف خود برسید.

کارشناسان ایران برتران در زمینه مهارت های شغل ترید و بازارهای مالی، در این بخش 10 مهارت کاربردی برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق با درآمد بالا برای افرادی که در این زمینه در ایران فعالیت می کنند را برایتان شرح میدهند. پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

1. طرح معاملاتی

طرح معاملاتی روشی سیستماتیک برای شناسایی و داد و ستد اوراق بهادار برای یک تریدر است که تعدادی متغیر از جمله زمان، ریسک و اهداف سرمایه گذار را در نظر می گیرد. یک طرح معاملاتی نحوه یافتن و اجرای معاملات را مشخص می‌کند، از جمله اینکه تحت چه شرایطی اوراق بهادار را می‌خرد و می‌فروشد، چقدر موقعیت را به دست می‌آورد، چگونه موقعیت‌ها را در حین حضور در آن مدیریت می‌کند، چه اوراق بهاداری را می‌توان معامله کرد. قوانینی برای زمان معامله و زمان عدم انجام معامله وجود دارد.

درک برنامه معاملاتی

طرح های معاملاتی را می توان به روش های مختلف ساخت. سرمایه گذاران معمولاً برنامه معاملاتی خود را بر اساس اهداف و اهداف شخصی خود سفارشی می کنند. برنامه های معاملاتی بسیار طولانی و مفصل هستند، به خصوص برای تریدرها یا تریدرهای فعال روزانه، مانند تریدرها روزانه یا تریدرها نوسان. آنها همچنین می‌توانند بسیار ساده باشند، مانند سرمایه‌گذاری که فقط می‌خواهد هر ماه به صورت خودکار در همان صندوق‌های مشترک یا صندوق‌های قابل مبادله (ETF)تا زمان بازنشستگی سرمایه‌گذاری کند.

سرمایه گذاری خودکار و طرح های معاملاتی ساده

پلتفرم های کارگزاری به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا سرمایه گذاری خودکار را در فواصل زمانی منظم سفارشی کنند. بسیاری از سرمایه گذاران از سرمایه گذاری خودکار برای سرمایه گذاری مقدار مشخصی پول در هر ماه در صندوق های سرمایه گذاری مشترک یا سایر دارایی ها استفاده می کنند.

در حالی که فرآیند خودکار است، همچنان باید بر اساس طرحی باشد که نوشته شده است. به این ترتیب سرمایه گذار برای اتفاقاتی که هر ماه اتفاق می افتد آمادگی بیشتری دارد و احتمالاً روند برنامه ریزی نیز آنها را وادار می کند که در صورت عدم موفقیت بازار چه کاری انجام دهند.

برنامه های تجاری تاکتیکی یا فعال

سرمایه گذاران کوتاه مدت و بلندمدت ممکن است از یک طرح معاملاتی تاکتیکی استفاده کنند. بر خلاف سرمایه‌گذاری خودکار که در آن سرمایه‌گذار اوراق بهادار را در فواصل زمانی منظم خریداری می‌کند، معامله‌گر تاکتیکی معمولاً به دنبال ورود و خروج از موقعیت‌ها در سطوح قیمتی دقیق است، یا تنها زمانی که الزامات بسیار خاصی برآورده می‌شود. به همین دلیل، برنامه های تجاری تاکتیکی بسیار دقیق تر هستند.

تریدر تاکتیکی باید قوانینی را برای اینکه دقیقاً چه زمانی وارد معامله می شود ارائه دهد. این می تواند بر اساس یک الگوی نمودار، رسیدن قیمت به یک سطح معین، یک سیگنال شاخص فنی، یک سوگیری آماری یا عوامل دیگر باشد.

در طرح معاملاتی تاکتیکی نیز باید نحوه خروج از موقعیت ها ذکر شود. این شامل خروج با سود، یا نحوه و زمان خروج با ضرر است. معامله‌گران تاکتیکی اغلب از دستورات محدود برای کسب سود و توقف سفارش‌ها برای خروج از زیان خود استفاده می‌کنند.

طرح معاملاتی همچنین مشخص می کند که چه میزان سرمایه در هر معامله در معرض خطر است و چگونه اندازه موقعیت تعیین می شود.

قوانین اضافی نیز ممکن است اضافه شود که مشخص می کند چه زمانی برای معامله قابل قبول است و چه زمانی قابل قبول نیست. به عنوان مثال، یک تریدر روزانه ممکن است قانونی داشته باشد که در صورتی که نوسانات زیر یک سطح مشخص باشد، معامله نمی کند، زیرا ممکن است حرکت یا فرصت کافی وجود نداشته باشد. اگر نوسانات کمتر از یک سطح مشخص باشد، آنها معامله نمی کنند، حتی اگر معیار ورود آنها ایجاد شود.

تغییر یک برنامه معاملاتی

برنامه های معاملاتی به معنای اسنادی هستند که به خوبی فکر شده و تحقیق شده اند، توسط تریدر یا سرمایه گذار نوشته شده و به عنوان نقشه راهی برای آنچه که آنها باید انجام دهند تا از بازارها سود ببرند. برنامه ها نباید هر بار که ضرر یا مشکلی پیش می آید تغییر کنند. تحقیقاتی که برای تهیه برنامه انجام می شود باید به آماده سازی تریدر برای فراز و نشیب های سرمایه گذاری و تجارت کمک کند.

برنامه های معاملاتی تنها در صورتی باید تغییر کنند که روش بهتری برای تجارت یا سرمایه گذاری کشف شود. اگر معلوم شد که یک طرح معاملاتی کار نمی کند، باید لغو شود. هیچ معامله ای تا زمانی که یک برنامه جدید ساخته نشده است انجام نمی شود.

 

 

2. با تجارت همانطور که در یک تجارت هستید رفتار کنید

تجارت باید با نظم و انضباط مشابه با یک تجارت رفتار شود. تولید یک طرح معاملاتی مکتوب اولین قدم مهم است.

سیستم حسابداری خود را برای ردیابی نتایج معاملات خود و تطبیق گزارش های کارگزاری ایجاد کنید. یک صفحه گسترده اکسل ساده با نتایج روزانه، هفتگی و ماهانه تنها چیزی است که نیاز دارید. شما باید سود/زیان ناخالص، تعداد معاملات، هزینه‌های کمیسیون، هزینه‌های ECN، سایر هزینه‌ها، سود/زیان خالص، حقوق صاحبان سهام (مطمئن شوید که با گزارش‌های کارگزاری مطابقت دارد) و هر داده دیگری که کمک می‌کند را شامل شود. از این داده ها برای کمک به بهبود تجارت خود استفاده کنید. به دنبال الگوهایی در نتایج و روابط سود/هزینه خود باشید.

به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که سه روز متوالی سود می بینید و برای دو روز ضرر می کنید. اگر این الگو در طول زمان تکرار شود، می‌توانید اصلاح را انجام دهید تا به سمت نتایج ثابت‌تر و مدیریت ریسک مؤثرتر کار کنید. شاید متوجه شوید که صبح بهتر معامله می کنید و بعد از ظهر آن را پس می دهید. معاملات بعد از ظهر را برای مدتی متوقف کنید یا کنترل های سخت تری را برای آن جلسه اعمال کنید. در رابطه با روابط سود/هزینه، فرض کنید متوجه شده اید که هزینه ها به عنوان درصدی از سود ناخالص معمولاً حدود 30٪ است، اما به آرامی در حال افزایش است. این ممکن است نشانه این باشد که شما در حال معامله بیش از حد هستید و باید سرعت خود را کاهش دهید.

 

رفتار تریدر شدن

سیستم بایگانی خوبی داشته باشید. شما می خواهید پرینت های روزانه خود را از هر پلت فرم معاملاتی که استفاده می کنید، نگه دارید. این همه معاملات شما را در آن روز نشان می دهد و می تواند با گزارش های کارگزاری مطابقت داده شود. حتی با نرم افزارهای پیشرفته ای که در دسترس است، اشتباهات اتفاق می افتد. هیچ کس قرار نیست مثل شما مراقب پول شما باشد!

یک دفتر خاطرات تجاری ایجاد کنید. یک دفتر خاطرات تجاری باید شامل نظراتی در مورد اینکه چه کاری را درست انجام داده اید و چه کاری را اشتباه انجام داده اید، باشد. آیا از برنامه و قوانین خود پیروی کردید؟ برای اصلاح اشتباهات چه تغییراتی باید ایجاد کنید؟ آیا استراتژی شما کار می کند، آیا کار نمی کند؟ آیا باید اندازه سهم خود را تغییر دهید؟ شاید باید پارامترهای مدیریت ریسک خود را تغییر دهید. اینها انواع سوالاتی هستند که می خواهید از خود بپرسید. دفتر خاطرات معاملاتی نیز راه خوبی برای ترسیم پیشرفت شما و تصدیق خود برای آنچه انجام داده اید است.

توقف ضرر

همچنین باید حداکثر ضرری داشته باشید که در هر معامله ای قبول خواهید کرد. این توقف شما نامیده می شود و جایی است که شما کاملاً از یک معامله خارج خواهید شد. راه‌های زیادی برای نزدیک شدن به توقف‌ها وجود دارد و این تا حدودی به سبک و استراتژی کلی شما بستگی دارد (معاملات روزانه در مقابل معاملات نوسانی در مقابل معاملات موقعیتی). یکی را انتخاب کنید و سپس می توانید در حین حرکت آن را تنظیم کنید.

برای مثال، اگر تریدر نوسانی هستید، ممکن است بخواهید ضرر خود را به حداکثر 5 درصد در هر معامله کاهش دهید. هنگامی که عدد 5% شکسته شد، شما از معامله خارج می شوید – مهم نیست چه باشد. همیشه می توانید دوباره وارد شوید! اگر یک تریدر کوتاه مدت روزانه هستید، شاید حداکثر ضرر 0.05 تا 0.10 سنت مناسب باشد. همچنین اگر معاملات روزانه دارید، حد ضرر روزانه را تعیین کنید. این نقطه ای است که در آن روز معامله را متوقف خواهید کرد. به یاد داشته باشید، هدف این است که ضرر را کوچک نگه دارید. اگر معامله را متوقف کنید، نمی توانید ضرر کنید.

برخی از تریدرها نیز از هدف حداکثر سود برای روز استفاده می کنند. پس از رسیدن به هدف خود، معامله را متوقف می کنند. بار دیگر، اگر معامله را متوقف کنید، نمی توانید پول خود را از دست بدهید – و می توانید سود خود را حفظ کنید.

دو نوع توقف وجود دارد – ذهنی و خودکار. توقف ذهنی مستلزم آن است که تریدر معامله را برای بستن موقعیت انجام دهد. توقف خودکار در سیستم دسترسی مستقیم یا حساب آنلاین شما برنامه ریزی می شود. توقف های خودکار به حذف احساسات از معامله کمک می کند.

انضباط

فقدان نظم و انضباط ثابت دلیل اصلی شکست است. وقتی از نظم و انضباط صحبت می کنیم، منظور ما این است که قوانین و برنامه معاملاتی شما را به شدت دنبال کنید. آیا از نظر مذهبی توقف های خود را حفظ می کنید، برنامه بازی خود را دنبال می کنید، فقط سهامی را معامله می کنید که معیارهای شما را برآورده می کند و غیره؟

چرا یک تریدر از این قوانین عقل سلیم پیروی نمی کند؟ معمولاً به این دلیل که آنها بر بازدهی خود متمرکز هستند، نه بر کنترل ضرر. پیروی از یک استراتژی صحیح مدیریت ریسک نیازمند نظم و انضباط است. نظم و انضباط گاهی به معنای انجام کاری است که نمی‌خواهید انجام دهید – اما با انجام آن موافقت کرده‌اید و بدانید که این کار درستی است.

حاشیه ها

خرید اوراق بهادار در حاشیه نوعی اهرم با پول قرض شده است. اهرم مالی ارزش را بدون افزایش سرمایه گذاری شما افزایش می دهد. وقتی با حاشیه خرید می کنید، سرمایه از کارگزار خود وام می گیرید. کارگزار شما بابت مبلغ قرض گرفته شده معمولاً با «نرخ وام تماس کارگزار» از شما بهره می گیرد. قبل از استفاده از مارجین، حتما با کارگزار خود مشورت کنید و قوانین مارجین را کاملاً درک کنید.

استفاده از حاشیه یک شمشیر دولبه است. شما می توانید سریعتر از بدون آن سود کسب کنید، اما همچنین می توانید سریعتر پول از دست بدهید. اگر اوراق بهاداری که با مارجین خریداری کرده اید با مقدار مشخصی کاهش یابد، ممکن است از شما خواسته شود که پول نقد اضافی را واریز کنید. این فراخوانی حاشیه نامیده می شود. در اکثر شرایط، کارگزار شما به شما اطلاع می دهد که مارجین تماس دارید و باید پول بیشتری به حساب خود واریز کنید. با این حال، کارگزار شما ملزم به تماس با شما نیست و ممکن است اوراق بهادار موجود در حساب شما را بدون اطلاع شما بفروشد. زمانی که نوسان شدید بازار وجود داشته باشد، این احتمال بیشتر است.

 

 

3. از فناوری به نفع خود استفاده کنید

بازار سهام هند در طول سال ها به ویژه در زمینه فناوری تغییر کرده است. دیگر روزگاری که دلالان بورس در بورس جمع می شدند و سفارش خرید و فروش را فریاد می زدند، گذشته است.

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران تحت سلطه کارگزاران سهام بودند که مجبور بودند با سهام فیزیکی که می‌توانستند نزد خود نگه دارند یا در بورس تسویه کنند، سر و کار داشته باشند. روند معاملات آهسته و دشوار بود و روزهای تسویه بیش از 10 روز بود.

 بعلاوه، 21 بورس منطقه ای در کشور وجود داشت که مقررات کمی و کلاهبرداری های متعدد داشتند که کل تجربه بازار سهام را مخدوش کرد. فناوری محدود بود و پس از کلاهبرداری رایج اوراق بهادار در سال 1992، اصلاحاتی برای حاکمیت بهتر و مقررات صحیح در صنعت ضروری بود.

 

فناوری در ترید

ظهور NSE

روزهای قبل از NSE آشفته و مستعد خطا بود. هنگامی که NSE در سال 1992 تأسیس شد، اصلاحات بسیار مورد نیاز را به همراه داشت. به دلیل تغییراتی که تجارت اوراق بهادار در هند را متحول کرد و راه را برای آینده ای امیدوارکننده هموار کرد تا حد زیادی موفق بود.

توسعه کارگزاران آنلاین نسل بعدی

کارگزاران آنلاین نسل بعدی از سیاست های SEBI پیروی کرده و در فناوری تجارت پیشروی کرده اند. این شهروند هندی با ویژگی هایی مانند، کارگزاری صفر، ورود بیومتریک، نمودارها، گزارش ها و ابزارک ها، و تجارت با سرعت بالا – همه بدون کمک واسطه، غرق شده است. کارگزاران آنلاین ثبت‌شده با NSDL و CDSL مطمئن می‌شوند که تجربه یکپارچه‌ای را به مشتریان ارائه می‌دهند، در حالی که مطابقت، سیاست‌ها و مقررات را دنبال می‌کنند.

تلفن های هوشمند مسیر را برای Gen X و Millennials هموار کردند

فناوری نحوه ارتباط مردم و همچنین تجارت را بهبود بخشیده است. این امر در استفاده از گوشی های هوشمند در کشور مشهود است. تعداد کاربران گوشی های هوشمند در هند در سال 2021 750 میلیون نفر بود. با دسترسی آسان به اینترنت و افزایش میانگین زمان صرف شده در روز هر سال، تجارت به گوشی های هوشمند کشیده شد. گسترش اپلیکیشن‌های موبایلی جای خود را به کارگزاران سهام و شرکت‌های مالی داد تا پیشنهادات خود را به صورت دستی به نمایش بگذارند، در نتیجه توجه نسل X، هزاره‌ها و ژنرال Z را به خود جلب کرد. مزایای فناوری در شرکت‌های کارگزاری با سرمایه‌گذاران زیادی که برنامه‌ها را دانلود می‌کنند، مشهود است. تا معاملات خود را انجام دهند.

استفاده از الگوریتم

از آنجایی که فناوری موانع را شکست، مشتریان می خواستند تجربه بهتری در تجارت داشته باشند. این به کارگزاران آنلاین تبدیل شد که به مشتریان خود برای تجارت با استفاده از الگوریتم‌ها کمک می‌کردند. تجارت الگوریتمی (یا تجارت الگوریتمی) از یک برنامه رایانه ای استفاده می کند که از مجموعه ای از دستورالعمل های تعریف شده برای انجام معامله پیروی می کند. معاملات Algo برای جلوگیری از تعصب و کاهش احتمال اشتباه در مقایسه با انسان انجام می شود. این معاملات از استراتژی های معاملاتی منضبط پیروی می کنند و خطاهای مربوط به تصمیمات روانی را حذف می کنند.

مشاوره هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و روبو

هوش مصنوعی (AI) هوش انسان را به طرق مختلفی از آنچه که ما تصور می کنیم تحت کنترل خود در آورده است. با هجوم هوش مصنوعی، قابلیت تصمیم گیری و همچنین تعداد پیش بینی ها و پیش بینی ها با استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها و تکنیک های یادگیری ماشین چندین برابر افزایش یافته است. هوش مصنوعی با موفقیت از تعصبات احساسات انسانی دور نگه داشته و نتایجی را با سرعت فکر ارائه کرده است. این تغییر در چشم انداز توسط خانه های دلال برای به دست آوردن مزیت رقابتی اتخاذ شده است. هوش مصنوعی همچنین به ایجاد مشاوره سفارشی و انواع خدمات سفارشی کمک می کند زیرا به دلیل سیستم های گسترده و کارآمد خود، مدل های بهتری را پیش بینی می کنند.

یکی دیگر از پیشرفت های فناوری که باید در نظر داشت، مشاوره Robo است. مشاوران Robo پلتفرم‌های دیجیتالی هستند که خدمات برنامه‌ریزی مالی خودکار و الگوریتم‌محور را بدون نظارت انسانی ارائه می‌دهند. یک مشاور روبو معمولی از طریق یک نظرسنجی آنلاین سوالاتی در مورد وضعیت مالی مشتری و اهداف آینده می پرسد. سپس از داده ها برای ارائه مشاوره و سرمایه گذاری خودکار برای مشتری استفاده می کند. مشاوره Robo توانسته است با موفقیت برنامه ریزی مالی و مشاوره بازار سهام را به هزاران مشتری توصیه کند، در حالی که به عنوان یک مکانیسم مالی محبوب ترند است.

امور مالی شخصی هنجار جدید است

با فناوری عصر جدید، مؤسسات مالی و کارگزاری‌ها می‌توانند مجموعه‌ای از خدمات را به سرمایه‌گذاران ارائه دهند. این خدمات شخصی سازی شده عمدتاً مبتنی بر فناوری هستند و تقریباً هیچ تعامل انسانی ندارند. از آنجایی که امور مالی شخصی و بازار سهام ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند، بسیاری از کارگزاران آنلاین این خدمات را به عنوان یک سرویس اضافی به مشتریان خود ارائه می دهند. به یک مشتری توصیه می شود که از طریق یک برنامه بر امور مالی خود نظارت داشته باشد و سپس در بازار سهام سرمایه گذاری/تجارت کند، بنابراین این روند را تسهیل می کند و در بین بسیاری از افرادی که به این دانش دسترسی نداشتند، اطمینان حاصل می کند. مشتریان می‌توانند هزینه‌ها را ردیابی کنند، احساسات بازار را اندازه‌گیری کنند و سود را در شرایط مطلوب ثبت کنند، یا در چندین محصول سرمایه‌گذاری کنند.

چرخه تسویه سریعتر

همچنین سهولت و سرعت تسویه حساب به سرمایه گذاران کمک می کند. چرخه تسویه اوراق بهادار به T+2 روز کاهش یافته است (به سمت T+1). تغییر از فیزیکی به دیجیتال به صرافی ها و سرمایه گذاران کمک کرده است. همه اینها باعث شفافیت سیستم شده است و مقامات نظارتی بارها و بارها دستورالعمل هایی را برای حفظ منافع سرمایه گذاران صادر کرده اند.

برای جمع بندی، بازار سهام هند از نظر فناوری و اتوماسیون مسیر طولانی را طی کرده است. SEBI سیاست های بسیاری را برای سهولت و موثر ساختن تجارت و سرمایه گذاری و در عین حال حفظ منافع سرمایه گذاران معرفی کرده است. بورس اوراق بهادار و مؤسسات مالی وابسته نه تنها شیوه‌های فن‌آوری مناسبی را اجرا کرده‌اند، بلکه به مشتریان کمک کرده‌اند تا از طریق فرآیندهای حداقلی و در عین حال مؤثر به اهداف خود دست یابند. رصد پیشرفت‌های آتی در فناوری و آینده بازار سهام هند در سال‌های آینده جالب خواهد بود.

 

 

4. از سرمایه تجاری خود محافظت کنید

محافظت از سرمایه شما مهمترین بخش در تجارت است. اگر نتوانید از سرمایه خود محافظت کنید، نمی توانید در تجارت زنده بمانید.

برای محافظت از سرمایه تجاری، این قوانین اساسی را هنگام معامله به خاطر بسپارید. مهم نیست چقدر معامله کرده اید.

1. مدیریت ریسک

مدیریت ریسک جزء ضروری تجارت است. با کنترل ریسک مناسب، می توانید ضرر را کاهش دهید و از از دست دادن کل سرمایه معاملاتی خود جلوگیری کنید. اگر ریسک ها قابل کنترل باشند، می توانید شانس کسب درآمد در بازار را افزایش دهید.

از این گذشته، بدون یک برنامه مدیریت ریسک مناسب، می توانید تمام سودهای قابل توجهی را تنها در یک یا دو معامله بد از دست بدهید.

2. تمرین و خود انضباطی

هنگام معامله، خود انضباط به اجتناب از افراط های ناسالم مانند تجارت اجباری یا قمار اشاره دارد. از معامله‌گران حمایت می‌شود که مسئولانه معامله کنند و خود انضباط را تمرین کنند، به‌ویژه زمانی که احساس می‌کنند تحت فشار زیان‌ها هستند یا در مسیر باخت قرار دارند.
اعلان‌های تولید شده توسط سیستم Bitsauxilium دائماً خطرات تجارت اجباری و خطرات ناشی از معامله محصولات پیچیده‌تر مانند مشتقات را به کاربران یادآوری می‌کنند.

3. آموزش مداوم خود

معاملات ارزهای دیجیتال موضوع گسترده ای است که ممکن است برای تریدرها مبتدی سخت به نظر برسد. به این ترتیب، باید به طور مداوم خود را آموزش دهید تا تیز و رقابتی بمانید و من به شما توصیه می کنم به انجمنی مانند BitsAuxilium بپیوندید تا در فرصت های معاملاتی و مشتقات به روز بمانید.

4. بدانید چه زمانی باید متوقف شوید

دانستن زمان توقف و یادگیری تشخیص عادات ناسالم معاملاتی، مستلزم این است که در مورد خطراتی که متحمل می شوید و رفتارهای همراه با آن صادق باشید.

به عنوان مثال، پس از باخت، آیا به تجارت ادامه می دهید تا ضرر خود را جبران کنید و خطر ضررهای سنگین تری را در این فرآیند داشته باشید؟ به عنوان یک تریدر مسئول، باید همیشه خود را تحت کنترل داشته باشید و مطمئن شوید که روش هایی برای جلوگیری از اختلال معاملات اجباری دارید.

5. فوق العاده فکر کنید

دو نتیجه اجتناب ناپذیر معامله، باخت و برد است. برای اینکه ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش دهید، باید به طور عینی بخش احساسی تصمیم گیری خود را حذف کنید. احساسات ریسک بزرگی ایجاد می‌کنند، ریسک بزرگ می‌تواند منجر به زیان‌های بزرگ شود و ضررهای بزرگ می‌تواند حتی منجر به تصمیم‌های احساسی بیشتر شود. همیشه هنگام سرمایه گذاری به تصویر بزرگتر فکر کنید، صبور باشید و به مدیریت پول خود توجه کنید.

6. بیمار با ساختار بازار

همیشه اجازه دهید بازار به سمت شما بیاید، بدون تایید تحلیل وارد موقعیتی نشوید. به یاد داشته باشید که تجزیه و تحلیل همیشه از تریدرها اطاعت می کند.

5. دانشجوی بازار شوید

سرمایه گذاران خرد برای تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری به توصیه های تحلیلگران سهام، تبلیغات شفاهی و پوشش رسانه ای وابسته هستند.

 هرچه بیشتر سرمایه گذاری کنید، انجام تحلیل بنیادی خود در مورد سهام قبل از سرمایه گذاری در آنها اهمیت بیشتری پیدا می کند. برای سرمایه گذاری مطمئن و محتاطانه نیاز به تجزیه و تحلیل دقیق سهام و درک گسترده ای از صنعتی است که برای سرمایه گذاری انتخاب می کنید.

آموزش بازار ترید و بورس

تحلیل بنیادی و چگونگی انجام آن

یک سرمایه گذار باتجربه که طیف وسیعی از سرمایه گذاری ها از جمله سرمایه گذاری در سهام را پشت سر گذاشته است، به شما خواهد گفت که تحلیل سرمایه گذاری سهام بر اساس تحلیل بنیادی و تکنیکال انجام می شود. تجزیه و تحلیل بنیادی در تحلیل سرمایه گذاری سهام عمدتاً مربوط به بررسی عمیق شرکت سهامی است که می خواهید در آن معامله کنید یا در آن سرمایه گذاری کنید.

بنابراین، تحلیل بنیادی شامل ارزیابی اوراق بهادار از طریق استفاده از عناصر مالی، کمی و کیفی است که به شما کمک می کند تا ارزش ذاتی یک سهام فقط برای اینکه بدانید در مسیر درستی قرار دارید و می توانید تحلیل بنیادی را از تحلیل تکنیکال متمایز کنید، باید بدانید که تحلیل تکنیکال شامل استراتژی هایی است که تا حد زیادی به عمل قیمت برای یک سهم خاص بستگی دارد.

 بیشتر تحلیل‌های نوع فنی تعیین می‌کنند که آیا روند فعلی یک سهم ادامه خواهد داشت یا خیر، و اگر نشانه‌ای وجود داشته باشد که ادامه نخواهد داشت، زمان معکوس شدن آن نیز ارزیابی می‌شود.

محور تحلیل بنیادی

چگونه اصول یک شرکت را بررسی کنیم؟ یکی از ارزشمندترین انواع تحلیل در تاریخ بورس، تحلیل بنیادی است. تمام تحلیل ها شامل بررسی اوراق بهادار به نوعی است. احساس می شود که عناصر اقتصاد خرد و کلان می توانند بر ارزش یک اوراق بهادار تأثیر بگذارند.

 اینها متغیرهایی هستند که با شرایط صنعت، شرایط اقتصاد، شرایط مالی و مهارت مدیریت یک شرکت مرتبط هستند. عنصر اولیه ای که یک تحلیل بنیادی را هدایت می کند، ارزیابی ارزش ذاتی هر امنیت است.

 سپس، این باید با قیمت سهامی که در حال حاضر غالب است مقایسه شود. به این ترتیب می توانید متوجه شوید که آیا هر یک از اوراق بهادار کمتر از ارزش گذاری شده است یا بیش از حد ارزش گذاری شده است.

در اینجا نحوه تحقیق درباره سهام مانند یک متخصص بازار سهام آورده شده است.

1. بررسی صورتهای مالی :

تجزیه و تحلیل بازار سهام قبل از هر چیز یک بازی اعداد است. اگر می دانید در کدام شرکت می خواهید سرمایه گذاری کنید – صورت های مالی شرکت محل شروع است. این اظهارات در دسترس عموم است.

 مطالعه سریع ترازنامه، صورت سود و زیان و صورت جریان نقدی شرکت، عملکرد شرکت را در شرایط عینی خلاصه می کند. صورت های مالی اطلاعاتی در مورد فروش، حاشیه سود و دامنه سودآوری در آینده به شما می دهد که بر اساس آن می توانید پتانسیل درآمد آتی شرکت را ارزیابی کنید.

2. تجزیه و تحلیل صنعت:

تجزیه و تحلیل مقایسه ای عملکرد شرکت در برابر رقبای خود یا سایر شرکت ها در همان صنعت، بینش بیشتری در مورد عملکرد شرکت نسبت به استانداردهای صنعت ارائه می دهد.

 گزارش های سالانه صادر شده توسط شرکت، گزارش های تحلیلگران سهام در مورد صنعت، مجلات تجاری، نظرسنجی ها و مقالات تحقیقاتی منابعی هستند که به جمع آوری تصویر واضحی از روند صنعت کمک می کنند.

3. تحقیق در مورد سهام:

برای درک اینکه آیا یک سهام ارزش ارزشی را دارد که با آن معامله می شود، باید به ارزش گذاری شرکت نگاه کرد. قیمت سهام باید تحت تأثیر درآمد شرکت باشد، اما عوامل دیگری مانند بحران جهانی بهداشت، سرمایه گذاری خارجی، تغییر در مقررات می توانند باعث تورم یا کاهش نامتناسب ارزش سهام شوند.

 نسبت قیمت به سود (P/E) یک سهم نیز نشانگر خوبی برای بالا بودن قیمت سهام نسبت به سود هر سهم است. تحلیلگران داده‌های تاریخی را نیز بررسی می‌کنند – به سود هر سهم در یک دوره زمانی نگاه می‌کنند.

نسبت P/E بالا ممکن است نشان‌دهنده ارزش‌گذاری بیش از حد سهام باشد در حالی که رقم پایین نشان‌دهنده کم‌ارزش شدن سهام است. این یکی از بسیاری از معیارهایی است که برای تعیین اینکه آیا یک سهام ارزش خرید دارد یا خیر استفاده می شود.

4. اهداف قیمت:

تمام هدف تحقیق و تجزیه و تحلیل سهام، رسیدن به هدف قیمت است. تحلیلگران سهام قیمت آتی سهام را بر اساس تمام پارامترهای فوق پیش بینی می کنند. هدف قیمت، ورود یا خروج شما از سرمایه گذاری را تعیین می کند.

 قیمت هدف رقم ثابتی نیست و تحت تاثیر نیروهای بازار، اطلاعات جدید و تحولات جهانی است. با این حال، این مطمئن‌ترین شاخص است که نشان می‌دهد آیا می‌توانید در آینده با خرید سهام، به ارزش بازار آن، در زمان حال، درآمد کسب کنید.

 

 

6. فقط چیزی را که می توانید از دست بدهید، ریسک کنید

ممکن است با مفهوم ریسک-پاداش آشنا باشید، که بیان می‌کند هر چه ریسک یک سرمایه‌گذاری خاص بیشتر باشد، بازده احتمالی بالاتری خواهد داشت. اما بسیاری از سرمایه گذاران فردی نمی دانند که چگونه می توانند سطح ریسک مناسبی را که باید پرتفوی آنها متحمل شود، تعیین کنند.

 

ریسک بازار ترید

مفهوم ریسک-پاداش

ریسک-پاداش یک مبادله کلی است که تقریباً هر چیزی را که می توان از آن بازده ایجاد کرد، تشکیل می دهد. هر زمان که پول خود را در چیزی سرمایه گذاری می کنید، این خطر وجود دارد، چه بزرگ و چه کوچک، که ممکن است پول خود را پس نگیرید  ممکن است سرمایه گذاری با شکست مواجه شود. برای تحمل این ریسک، انتظار بازگشتی دارید که ضررهای احتمالی را جبران کند.

 در تئوری، هرچه ریسک بالاتر باشد، باید برای نگهداری سرمایه گذاری بیشتر دریافت کنید و هر چه ریسک کمتر باشد، به طور متوسط ​​باید کمتر دریافت کنید.

تعیین میزان تحمل ریسک

هنگام تصمیم‌گیری در مورد یک استراتژی سرمایه‌گذاری، یکی از عوامل کلیدی که باید در نظر بگیرید، تحمل ریسک یا میزان ریسکی است که می‌خواهید با سرمایه‌گذاری خود بپذیرید. در همین حال، ظرفیت ریسک شما میزان ریسک مالی است که با توجه به وضعیت مالی فعلی خود قادر به انجام آن هستید.

 در حالی که تحمل ریسک شما به سطح راحتی شما در پذیرش ریسک در شرایط فعلی مربوط می شود، ظرفیت ریسک شما به میزان توانایی شما برای سرمایه گذاری و بازدهی که برای رسیدن به اهداف خود نیاز دارید بستگی دارد.

با وجود انواع مختلف سرمایه گذاری برای انتخاب، چگونه یک سرمایه گذار تعیین می کند که چقدر باید ریسک کند؟ هر فردی متفاوت است، و ایجاد یک مدل ثابت و قابل اجرا برای همه سخت است، اما در اینجا دو نکته مهم وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در مورد میزان ریسک در نظر بگیرید:

افق زمانی:

قبل از انجام هر گونه سرمایه گذاری، همیشه باید میزان زمانی را که برای نگهداری پول خود در اختیار دارید مشخص کنید. اگر امروز 20000 دلار برای سرمایه گذاری دارید اما در یک سال برای پیش پرداخت خانه جدید به آن نیاز دارید، سرمایه گذاری پول در سهام با ریسک بالاتر بهترین استراتژی نیست.

هر چه یک سرمایه گذاری ریسک پذیرتر باشد، نوسانات یا نوسانات قیمت آن بیشتر است. بنابراین اگر افق زمانی شما نسبتاً کوتاه است، ممکن است مجبور شوید اوراق بهادار خود را با ضرر قابل توجهی بفروشید. با افق زمانی طولانی‌تر، سرمایه‌گذاران زمان بیشتری برای جبران زیان‌های احتمالی دارند و بنابراین از نظر تئوری در برابر ریسک‌های بالاتر تحمل بیشتری دارند.

به عنوان مثال، اگر آن 20000 دلار برای کلبه ای در کنار دریاچه در نظر گرفته شده است که قصد خرید آن در 10 سال آینده را دارید، می توانید این پول را در سهام با ریسک بالاتر سرمایه گذاری کنید. چرا؟ زیرا زمان بیشتری برای بازیابی زیان وجود دارد و احتمال اینکه مجبور شوید خیلی زود از موقعیت خود بفروشید کمتر است.

سرمایه گذاری:

تعیین مقدار پولی که می توانید از دست بدهید، عامل مهم دیگری در تشخیص میزان تحمل ریسک شما است. این ممکن است خوش بینانه ترین روش سرمایه گذاری نباشد. با این حال، واقع بینانه ترین است. با سرمایه‌گذاری تنها پولی که می‌توانید از دست بدهید یا برای مدتی از پس آن برآیید، تحت فشار قرار نخواهید داشت که هیچ سرمایه‌گذاری را به دلیل نگرانی یا مشکلات نقدینگی بفروشید.

هرچه پول بیشتری داشته باشید، می توانید ریسک بیشتری بپذیرید. به عنوان مثال، شخصی را که دارایی خالص 50000 دلار است با شخص دیگری که دارایی خالص 5 میلیون دلاری دارد مقایسه کنید. اگر هر دو 25000 دلار از دارایی خالص خود را در اوراق بهادار سرمایه گذاری کنند، فردی که دارایی خالص کمتری دارد بیشتر از فردی که دارای ارزش خالص بالاتر است تحت تأثیر کاهش قرار می گیرد.

 

 

7. یک متدولوژی مبتنی بر حقایق ایجاد کنید

همه ما می دانیم که آموزش بورس مهم است. اما دقیقاً تحصیل در بورس به چه معناست؟ و چرا این امر برای سرمایه گذاران مهم است؟ در این مقاله، ما برخی از راه‌هایی را بررسی می‌کنیم که از طریق آن آموزش به خود در مورد بازار سهام می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری بهتر و افزایش دانش مالی خود در این مسیر کمک کند.

چیزهای جدیدی یاد می گیرید

یکی از بهترین چیزهایی که می توانید در مورد بازار سهام بیاموزید این است که چقدر چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد.

هر روز در معرض اطلاعات جدیدی قرار می گیرید که به شکل گیری تصمیمات سرمایه گذاری شما کمک می کند و به شما کمک می کند تا به عنوان یک سرمایه گذار انتخاب های هوشمندانه تری داشته باشید.

 به عنوان مثال، آیا می دانستید که کسب و کارها به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه هستند؟ یا اینکه اقتصاد به آرامی اما پیوسته در حال رشد است؟ این نوع چیزها مهم هستند بنابراین می توانند به روش های جالبی بر تصمیمات سرمایه گذاری شما تأثیر بگذارند.

 اگر یک شرکت بودجه به‌روزرسانی‌شده‌ای منتشر کند و پیش‌بینی‌های خود را برای رشد فروش آتی کاهش دهد، زیرا رشد اقتصادی آهسته‌تر از حد انتظار را پیش‌بینی می‌کند، این می‌تواند بر قیمت سهام آنها تأثیر منفی بگذارد (و بالعکس).

شما تخصص ایجاد می کنید

در سرمایه گذاری، دانش قدرت است. هرچه بیشتر در مورد بازار – و روندها و چرخه های آن بدانید – تصمیمات بهتری می گیرید و بنابراین بازدهی بیشتری خواهید داشت.

ایده های خود را با سایر افراد به اشتراک بگذارید

آموزش بازار بورس مهم است زیرا به شما امکان می دهد ایده های خود را پیدا کنید و با افراد باهوش دیگر به اشتراک بگذارید. شما می توانید از دیگران یاد بگیرید و همچنین با به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه خود به آنها کمک کنید تا مهارت های خود را بهبود بخشند. این را می توان به روش های مختلفی اعمال کرد

از سایر سرمایه گذاران موفق (در زمینه های متفاوت از شما یا شاید در همان زمینه) بیاموزید.

به شما کمک می کند تصمیمات بهتری بگیرید

بازار سهام یک سیستم پیچیده است و شما نمی توانید فقط وارد آن شوید و معامله را شروع کنید. شما باید بدانید که در هر زمان چه کاری انجام می دهید. آموزش بازار سهام به شما کمک می کند تا با دادن ابزار و دانش لازم برای موفقیت به عنوان یک سرمایه گذار، تصمیمات بهتری بگیرید.

آموزش بازار سهام به شما کمک می کند تا بفهمید چرا چیزی مهم است، مانند دانستن زمان فروش یا خرید سهام بر اساس تغییرات اخیر قیمت. همچنین به درک اینکه چرا انواع خاصی از سرمایه‌گذاری‌ها احتمال بیشتری نسبت به سایرین دارند کمک می‌کند.

 برای مثال، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک تمایل دارند در بازارهای صعودی عملکرد خوبی داشته باشند، اما در طول بازارهای نزولی، پول خود را از دست می‌دهند، زیرا مدیران آن‌ها باید از هر فرصتی که به وجود می‌آید بدون از دست دادن پول بیش از حد به طور کلی استفاده کنند (بنابراین آنها مقادیر کمتری را سرمایه‌گذاری می‌کنند).

 این نوع دانش کار را برای سرمایه‌گذارانی که ممکن است با این نوع استراتژی سرمایه‌گذاری آشنا نباشند، اما همچنان می‌خواهند در آن شرکت کنند، آسان‌تر می‌کند، زیرا می‌دانند چقدر می‌تواند مهم باشد! آموزش بازار سهام فرصتی برای کسب دانش در مورد معاملات سهام و تجارت به طور کلی فراهم می کند.

 

 

8. همیشه از Stop Loss استفاده کنید

با توجه به موارد بسیار زیادی که باید هنگام تصمیم گیری در مورد خرید یا عدم خرید سهام در نظر بگیرید، حذف برخی از ملاحظات مهم آسان است. دستور توقف ضرر ممکن است یکی از این عوامل باشد.

هنگامی که به درستی استفاده می شود، یک سفارش توقف ضرر می تواند دنیای متفاوتی را ایجاد کند. و تقریباً همه می توانند از این ابزار بهره مند شوند.

stop loss چیست

دستور توقف ضرر چیست؟

دستور توقف ضرر (Stop-loss Order) سفارشی است که توسط یک کارگزار برای خرید یا فروش یک سهام خاص پس از رسیدن سهام به قیمت مشخصی انجام می شود. استاپ ضرر برای محدود کردن ضرر سرمایه گذار در یک موقعیت امنیتی طراحی شده است. به عنوان مثال، تعیین یک دستور توقف ضرر برای 10٪ کمتر از قیمتی که سهام را خریداری کرده اید، ضرر شما را به 10٪ محدود می کند.

 فرض کنید مایکروسافت (MSFT) را به قیمت هر سهم 20 دلار خریداری کرده اید. بلافاصله پس از خرید سهام، یک دستور توقف ضرر به قیمت 18 دلار وارد می کنید. اگر سهام به زیر 18 دلار سقوط کرد، سهام شما به قیمت رایج بازار فروخته می شود.

سفارشات حد مجاز مشابه سفارشات توقف ضرر است. با این حال، همانطور که از نام آنها مشخص است، محدودیتی در قیمتی که آنها در آن اجرا می کنند وجود دارد.

 سپس دو قیمت در دستور توقف حد مشخص می شود: قیمت توقف که سفارش را به سفارش فروش تبدیل می کند و قیمت حد. به جای اینکه سفارش به یک سفارش بازار برای فروش تبدیل شود، سفارش فروش به یک سفارش محدود تبدیل می شود که فقط در قیمت حد (یا بهتر) اجرا می شود.

مزایای دستور توقف ضرر

مهمترین مزیت دستور توقف ضرر این است که اجرای آن هیچ هزینه ای ندارد. کارمزد معمولی شما فقط زمانی محاسبه می‌شود که به قیمت توقف ضرر رسیده باشد و سهام باید فروخته شود. یکی از راه های فکر کردن به دستور توقف ضرر، به عنوان یک بیمه نامه رایگان است.

به‌علاوه، وقتی نوبت به سفارش‌های توقف ضرر می‌رسد، نیازی به نظارت روزانه بر عملکرد سهام ندارید. این راحتی به ویژه هنگامی که در تعطیلات هستید یا در موقعیتی هستید که شما را از تماشای سهام خود برای مدت طولانی باز می دارد مفید است.

دستورهای توقف ضرر همچنین به محافظت از تصمیم گیری شما در برابر تأثیرات احساسی کمک می کند. مردم تمایل دارند “عاشق سهام” شوند. به عنوان مثال، آنها ممکن است این باور غلط را حفظ کنند که اگر به یک سهام فرصت دیگری بدهند، این فرصت به وجود خواهد آمد. در واقع، این تاخیر ممکن است فقط باعث افزایش تلفات شود. 5

مهم نیست که چه نوع سرمایه گذاری هستید، باید بتوانید به راحتی علت مالکیت سهام خود را شناسایی کنید. معیارهای یک سرمایه گذار ارزشی با معیارهای یک سرمایه گذار در حال رشد متفاوت خواهد بود که با معیارهای یک تریدر فعال متفاوت خواهد بود. مهم نیست که استراتژی چیست، استراتژی تنها در صورتی جواب می دهد که به آن پایبند باشید. بنابراین، اگر شما یک سرمایه‌گذار سخت‌کوش هستید، سفارش‌های توقف ضرر شما بی‌فایده هستند.

در پایان، اگر می‌خواهید یک سرمایه‌گذار موفق باشید، باید به استراتژی خود اطمینان داشته باشید. این به معنای اجرای برنامه خود است. مزیت دستورهای توقف ضرر این است که می توانند به شما کمک کنند در مسیر خود بمانید و از مبهم شدن قضاوت شما با احساسات جلوگیری کنند. 2

در نهایت، مهم است که بدانیم سفارشات توقف ضرر تضمینی برای کسب درآمد در بازار سهام نیست. هنوز باید تصمیمات هوشمندانه سرمایه گذاری بگیرید. اگر این کار را نکنید، به همان اندازه که بدون توقف ضرر ضرر می کنید (فقط با سرعت بسیار کمتر) ضرر خواهید کرد.

 

سفارشات توقف ضرر نیز راهی برای قفل کردن سود هستند

دستورات توقف ضرر به طور سنتی به عنوان راهی برای جلوگیری از ضرر در نظر گرفته می شود. با این حال، یکی دیگر از کاربردهای این ابزار قفل کردن سود است. در این مورد، می‌توانید از «ایستگاه انتهایی» استفاده کنید. توقف انتهایی را می توان در هر دو نقطه یا درصد تعیین کرد.

 پس از آن، دستور توقف، زمانی که برای سفارش‌های فروش بالا می‌رود، یا برای سفارش‌های خرید پایین می‌آید، قیمت را دنبال می‌کند.

با ادامه مثال مایکروسافت از بالا، فرض کنید یک دستور توقف پایانی را برای 10٪ کمتر از قیمت فعلی تعیین کرده اید و سهام در عرض یک ماه به 30 دلار افزایش می یابد. سپس سفارش توقف پایانی شما با قیمت 27 دلار به ازای هر سهم (30 دلار – (10٪ x 30 دلار) = 27 دلار) قفل می شود. از آنجا که این بدترین قیمتی است که می توانید دریافت کنید، حتی اگر سهام افت غیرمنتظره ای داشته باشد، در قرمز نخواهید بود.

 البته، به خاطر داشته باشید که دستور توقف ضرر همچنان یک دستور بازار است – به سادگی غیرفعال می‌ماند و تنها زمانی فعال می‌شود که به قیمت ماشه رسیده باشد. بنابراین، قیمتی که فروش شما در واقع با آن معامله می کند ممکن است کمی متفاوت از قیمت ماشه مشخص شده باشد.

چرا از دستور توقف ضرر استفاده کنیم؟

دستور توقف ضرر یک ابزار مدیریت ریسک است که به‌طور خودکار یک اوراق بهادار را پس از رسیدن به قیمت معینی (چه درصد یا یک مقدار دلار کمتر از قیمت فعلی بازار) می‌فروشد. برای محدود کردن ضرر در صورت کاهش قیمت اوراق بهادار به زیر سطح قیمت طراحی شده است. به همین دلیل برای پوشش ریسک نزولی و مدیریت بیشتر زیان مفید است.

یکی از مزایای استفاده از استاپ ضرر این است که می‌تواند به جلوگیری از تصمیم‌گیری‌های هیجان‌محور، مانند نگه داشتن سرمایه‌گذاری زیان‌ده به امید اینکه در نهایت بهبود یابد، کمک کند. دستور توقف ضرر همچنین می تواند برای سرمایه گذارانی مفید باشد که نمی توانند به طور مداوم بر سرمایه گذاری خود نظارت کنند.

 

 

9. بدانید چه زمانی معامله را متوقف کنید

در اینجا مواردی وجود دارند که شاید بیشتر بخواهید از سهام خارج شوید.

1. اساس سهام شما تنزل می یابد

زمانی می توانید سهام خود را بفروشید که اساس شرکت شما دیگر یکسان نیست. دیگر به معنای زمانی که آن را خریدید، یکسان است. اگر پایه های آن شرکت تنزل پیدا کند، سود و درآمد نیز به طور مداوم کاهش می یابد. این معمولاً زمانی اتفاق می افتد که شرکت چیزی جدید یا نوآورانه ارائه نکرده باشد.

2. اگر سهام بهتری پیدا کردید

هنگامی که سهامی را پیدا کردید که دارای اصول بنیادی بهتری نسبت به سهامی است که اکنون در اختیار دارید، زمان خوبی برای خروج از سهام است. این همچنین به این معنی است که شرکت در حال عملکرد بهتر است و محصولات یا خدمات بهتری ارائه می دهد که می توانند فرصت های بهتری را به دست آورند.

3. هنگامی که شرکت در مدت زمان کوتاهی بیش از حد ارزش گذاری شده است

در یک دیدگاه کلی، قیمت سهام یک شرکت قوی می تواند با گذشت زمان بالا برود. اما اگر در مدت زمان کوتاهی قیمت از قیمت ورودی خیلی بالا رفت، باید بفروشید.

4. به پول نیاز دارید

ببینید، دلیل اصلی ورود شما به بازار سهام این است که به سود پول نیاز دارید. این باید دلیل اصلی این باشد که چرا باید سهام خود را بر روی هر یک از عوامل خارجی موجود در بازار بفروشید. این به این معنی است که شما زمانی که بخواهید از سهام خارج خواهید شد، به جای اینکه مجبور باشید زمانی که به سمت آن فشار آورده اید این کار را انجام دهید.

 

 

10. تجارت را در چشم انداز حفظ کنید

سرمایه‌گذاری در بازار سهام می‌تواند ترسناک باشد، و حتی اگر تازه‌کار باشید، حتی بیشتر از آن. ذهنیت سرمایه گذار سهام، دانش، نظم و تمایل به ریسک های حساب شده را ترکیب می کند. این یک راه موثر برای ایجاد ثروت است اما به ترکیب مناسبی از عوامل نیاز دارد.

این مقاله نگاهی به چگونگی ایجاد ذهنیت سرمایه گذار سهام برای کمک به شما در دستیابی به اهداف مالی می اندازد.

بازار سهام را درک کنید

ابتدا باید بدانید که بازار سهام چگونه کار می کند تا ذهنیت سرمایه گذار سهام را توسعه دهید. این شامل یادگیری در مورد انواع مختلف سهام، مانند سهام بلوچی، رشد و ارزش سهام است. سهام بلوچیپ سهام شرکت‌های بزرگ و تاسیس شده با سابقه طولانی درآمد پایدار و سابقه پرداخت سود سهام است.

سهام رشد سهام شرکت هایی هستند که انتظار می رود با سرعت بیشتری نسبت به کل بازار رشد کنند. سهام ارزشی سهام شرکت هایی هستند که توسط بازار کمتر از ارزش گذاری شده اند و پتانسیل افزایش قیمت را دارند.

یک چشم انداز بلند مدت ایجاد کنید

ذهنیت سرمایه گذار سهام دیدگاه بلندمدت را در اولویت قرار می دهد و نوسانات بازار سهام را تصدیق می کند و نوسانات کوتاه مدت را به عنوان جنبه مشترک سرمایه گذاری می شناسد.

سرمایه گذاران با این طرز فکر به جای تمرکز بر سودهای فوری، رشد بلندمدت را با سرمایه گذاری در شرکت هایی با سابقه قابل اعتماد سودآوری و رشد در اولویت قرار می دهند. این نوع سرمایه گذاران آن سرمایه گذاری ها را برای سال های زیادی حفظ خواهند کرد.

منطقی کردن را یاد بگیرید

ایجاد ذهنیت سرمایه گذار شامل مقابله با یک مانع مهم در حین سرمایه گذاری است: مدیریت عقل عاطفی شما. میل به سود سریع یا ترس از دست دادن می تواند سرمایه گذاران را به انجام اقدامات غیرمنطقی که ممکن است منجر به زیان قابل توجهی شود، ترغیب کند.

برای تقویت ذهنیت سرمایه گذاران سهام، منطقی کردن با منطق و تنظیم هوش هیجانی بسیار مهم است. سپس می توانید بر اساس اطلاعات واقعی تصمیمات آگاهانه بگیرید. این همچنین در مورد مقاومت در برابر اصرار برای واکنش به نوسانات موقت بازار و تمرکز بر برنامه سرمایه گذاری بلندمدت است.

اهداف واقع بینانه تعیین کنید

ذهنیت سرمایه گذار در بازار سهام مستلزم تعیین اهداف قابل دستیابی با در نظر گرفتن موقعیت مالی، چارچوب زمانی سرمایه گذاری و ریسک اشتها است. مهم این است که از تعیین اهداف غیرواقعی خودداری کنید، زیرا ممکن است منجر به ناامیدی، ناامیدی و انتخاب های سرمایه گذاری ناگهانی شود.

با ایجاد اهداف عملی و واقع بینانه، می توانید تمرکز خود را بر استراتژی سرمایه گذاری بلندمدت خود حفظ کنید و تصمیمات آگاهانه ای بگیرید که با اهداف مالی شما همسو باشد. طرز فکر یک سرمایه گذار سهام مستلزم تعیین انتظارات معقول و اتخاذ تصمیمات سرمایه گذاری آگاهانه است که با وضعیت مالی، افق سرمایه گذاری و ریسک پذیری شما هماهنگ است.

سرمایه گذاری های خود را متنوع کنید

تنوع برای ایجاد ذهنیت سرمایه گذار سهام بسیار مهم است، زیرا ریسک ضرر را کاهش می دهد و بازدهی پایدار را در طول زمان ارتقا می دهد. سرمایه‌گذاران باید سرمایه‌گذاری‌های خود را در طبقات، بخش‌ها و جغرافیای دارایی‌های مختلف پخش کنند تا ریسک‌های مرتبط با هر سرمایه‌گذاری یا بخش بازار را به حداقل برسانند.

سرمایه گذاران باید اهداف سرمایه گذاری، ریسک پذیری و افق زمانی خود را در هنگام تنوع در نظر بگیرند. ترکیبی از سهام، اوراق قرضه و صندوق های سرمایه گذاری مشترک را می توان در نظر گرفت. به عنوان مثال، سرمایه گذاری های شما می تواند در بخش های مراقبت های بهداشتی، فناوری و انرژی توزیع شود. برای تنوع بیشتر می توان در سهام بین المللی و بازارهای نوظهور نیز سرمایه گذاری کرد.

کلید صبر

سرمایه گذاری در بورس نیاز به صبر دارد. رشد سرمایه گذاری شما و ایجاد بازده زمان می برد. بنابراین، داشتن دیدگاه بلندمدت و صبور بودن بسیار مهم است. این به معنای اجتناب از وسوسه انجام معاملات کوتاه مدت و تمرکز بر استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت است.

مهم است که به یاد داشته باشید که سرمایه گذاری در بازار سهام شبیه به یک ماراتن است، نه دوی سرعت. سرمایه گذاران موفق درک می کنند که در این مسیر فراز و نشیب هایی وجود خواهد داشت و به اندازه کافی صبور هستند تا نوسانات کوتاه مدت را کنار بگذارند. با صبور ماندن، احتمال دستیابی به اهداف بلندمدت مالی خود را افزایش می دهید.

به یادگیری ادامه دهید

بازار سهام دائما در حال تحول است. به روز ماندن در مورد آخرین روندها و پیشرفت ها بسیار مهم است. برای توسعه ذهنیت سرمایه گذار سهام، باید به یادگیری و آموزش خود در مورد بازار سهام ادامه دهید. این امر مستلزم خواندن اخبار، شرکت در سمینارهای سرمایه گذاری و یادگیری از سایر سرمایه گذاران موفق است.

منابع زیادی برای کمک به شما در مورد سرمایه گذاری در بازار سهام در دسترس هستند، از جمله کتاب ها، دوره های آنلاین و انجمن های سرمایه گذاری. هر چه بیشتر بدانید، تصمیمات آگاهانه تری برای سرمایه گذاری خواهید داشت.

روی مبانی تمرکز کنید

یکی از جنبه‌های حیاتی ذهنیت سرمایه‌گذار، تمرکز بر اصول سرمایه‌گذاری موفق سهام است. این شامل بررسی عملکرد مالی یک شرکت، مانند رشد درآمد، سودآوری و جریان نقدی آن، برای شناسایی شرکت هایی با پتانسیل قوی برای رشد و بازده بلندمدت پایدار است.

علاوه بر این، طرز فکر سرمایه گذار سهام بر اهمیت ارزش گذاری تاکید می کند. این امر مستلزم تجزیه و تحلیل قیمت سهام یک شرکت نسبت به درآمد، جریان نقدی و سایر معیارهای مالی است تا شرکت‌های کم ارزش‌گذاری شده با پتانسیل افزایش قیمت را مشخص کند. با اتخاذ این طرز فکر، سرمایه گذاران می توانند به طور موثر فرصت های سرمایه گذاری سودآور را شناسایی کنند.

یک طرح سرمایه گذاری ایجاد کنید

برای موفقیت در بازار سهام، داشتن یک برنامه سرمایه گذاری کاملاً تعریف شده بسیار مهم است. این طرح باید اهداف مالی، تحمل ریسک و افق زمانی سرمایه گذاری شما را در نظر بگیرد. همچنین باید استراتژی تخصیص دارایی و طرح تنوع شما را مشخص کند.

ایجاد یک برنامه سرمایه گذاری به شما یک نقشه راه برای دستیابی به اهداف مالی و چارچوبی برای تصمیم گیری آگاهانه سرمایه گذاری می دهد.

منضبط بمانید

نظم و انضباط برای توسعه ذهنیت سرمایه گذار سهام ضروری است. بسیار مهم است که در رویکرد سرمایه گذاری خود منظم بمانید و از وسوسه گرفتن تصمیمات فوری سرمایه گذاری بر اساس حرکات کوتاه مدت بازار اجتناب کنید.

این به معنای پایبندی به برنامه سرمایه گذاری و اجتناب از واکنش های احساسی به نوسانات بازار است. منضبط ماندن باعث می شود به اهداف مالی خود برسید و ثروت بلندمدت بسازید.

 

جمع بندی

در این مطلب 10 نکته برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق با درآمد بالا در ایران یا هر کشور دیگری را مرور نمودیم. عوامل مختلفی برای چطور تریدر شدن دخیل هستند که از مهمترین آنان می توان به داشتن یک برنامه سرمایه گذاری منظم و برنامه ریزی شده، طرح معاملاتی، توقف ضرر، محافظت از سرمایه، تحقیق گسترده در بازارهای مالی و … اشاره نمود.

 

 

سوالات متداول

۱. سود دهی در ترید معمولا چقدر طول می‌کشد؟

بطور کلی برای حرفه ای شدن در هر مهارتی باید حداقل 4 سال تلاش کنید یا به‌عبارت دیگر 8,۰۰۰ ساعت مطالعه مستمر داشته باشید. در شغل ترید نیز باید به میزان کافی رفتار بازار و الگوها را شناسایی کنید، تحلیل تکنیکال و … را فرا بگیرید تا به سوددهی قابل قبولی از ترید برسید.

2. آیا می توان در ایران از ترید درآمد بالا داشت؟

بله. درصورت داشتن دانش مناسب و کسب تجربه‌ی کافی در ترید، احتمال اینکه به درآمد بالا سودهی سریعتر برسید وجود دارد. معامله‌گران بطور روزانه معمولا ۳ الی ۵ پوزیشن را باز می‌کنند.

از طرف دیگر معامله‌گران یا تریدرهای کوتاه‌مدت و میان‌مدت نیز بین 10 الی 20 پوزیشن در ماه باز می‌کنند، ابتدا پلن مناسب خود را شناسایی کرده و سپس با دانش و تجربه‌ی که کسب می کنید، قطعا درآمد مناسبی در طول سال یا در طول ماه خواهید داشت.

3. درآمد روزانه‌ی تریدرها چقدر است؟

تریدرهای روزانه در ایران به مراتب درآمد کمتری از کشوری مانند آمریکا که تریدرها در آن به‌طور متوسط 120،000 دلار در سال یا حدودا 60 دلار در ساعت درآمد دارند را کسب می کنند.. با این حال اگر بخواهیم بطور کلی بگوییم، ۱۰ درصد بالاتر بیش‌ از 200،000 هزار دلار در سال درآمد داشته و ۱۰ درصد پایین تر کمتر از 70 هزار دلار از ترید درآمد دارند.

4. تریدرهای روزانه چند ساعت در روز کار می‌کنند؟

زمان موردنیاز برای ترید یکی از سوالات معمول در حیطه شغلی ترید است. تریدرهای روزانه به نقدینگی و نوسان نیاز دارند و این اتفاق بیشتر در زمان آغاز فعالیت آمریکایی‌ها و چینی‌ها یعنی در حوالی ظهر و در حوالی نیمه‌شب اتفاق می افتد. اما بطور کلی میزان ساعت کاری ترید روزانه به تعداد پوزیشن‌هایی که در طول روز باز می‌کنید بستگی داشته و نمی‌توان رقم دقیقی برای این آن ذکر کرد.

5. معامله‌گر یا تریدر مبتدی در ترید چقدر درآمد دارد؟

درآمد یک تریدر یا تریدر مبتدی یا با تجربه از ترید به عوامل مختلفی بستگی دارد. تجربه، دانش، ریسک‌پذیری و … همه برای یک تریدر مبتدی در شغل ترید از عوامل تاثیر گذار هستند. بنابریان نمی توان رقم دقیقی برای درآمد تریدرهای مبتدی ذکر نمود.

6. شروع ترید چقدر سرمایه نیاز دارد؟

سرمایه‌ی اولیه یکی‌دیگر از اصلی ترین دغدغه های تریدرها است. اکثر کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که معامله‌گران برای شروع حداقل مبلغ 25 هزار دلار پول داشته باشند تا بتوانند در معاملات مختلف حضور داشته باشند. اما این رقم در ایران مبلغ بسیار بالاییست و طبق بررسی های صورت گرفته  ۲۰۰ دلار سرمایه برای شروع ترید در ایران می تواند رقم قابل قبولی باشد.

نوشته ها و مطالب مشابه

ترجیحا از جیمیل استفاده نمایید
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده نظرات
0
برترین ها از نظر شما کدامند؟ "نظر، سوال یا تجربه خود را مطرح کنید"x